fot. wikipedia.org
Mieścił się w Zegrzu Pomorskim na terenie lotniska wojskowego. Oficjalna nazwa to Port Lotniczy PLL LOT Koszalin (EPKO Zegrze Pomorskie). Lotnisko w Zegrzu uruchomione zostało pod koniec kwietnia 1957 roku.

Pierwsza linia sezonowa na trasie Koszalin-Warszawa-Koszalin ruszyła dokładnie 2 maja. Działała do 30 listopada 1957 roku oraz od 15 czerwca do 15 września 1958 roku. Ponowne uruchomienie linii nastąpiło 16 czerwca 1965 roku. Od tego czasu funkcjonowała w trybie ciągłym. W kolejnych latach zostały uruchomione cztery sezonowe linie: z Krakowem (28.06.1967r.), z Katowicami (02.05.1969r.), z Wrocławiem (30.06.1969r.) i z Rzeszowem (04.09.1972r.).

Równocześnie z funkcjonowaniem lotniska w Zegrzu Pomorskim myślano o jego nowej samodzielnej lokalizacji. W latach 60-tych Warszawskie Biuro Studiów i Projektu Transportu Drogowego i Lotniczego przeprowadziło poszukiwania terenu pod budowę portu lotniczego w pobliżu Koszalina. W grę wchodziły: Jamno, Łazy i Węgorzewo Koszalińskie. W 1971 roku powstał pomysł budowy lotniska na pływającej wyspie na Jamnie. Wszystkie projekty odrzucono ze względu na ukształtowanie terenu oraz trudne warunki hydrologiczno-geologiczne.

Na początku funkcjonowania lotniska linie obsługiwały samoloty LI-2 i DC-3 (1957-1958), które zabierały na pokład około 20 pasażerów. W latach 1965-1971 wprowadzono samoloty IŁ-14, zabierające 30 pasażerów - samoloty śmigłowe, dwusilnikowe a następnie AN-24 - samoloty radzieckie, napędzane dwoma silnikami turbośmigłowymi na typowe paliwo "nafta", które zabierały na pokład 52 pasażerów. Zmiany skróciły czas trwania lotu z Koszalina do Warszawy ze 110 minut do 75. W kolejnych latach razem z AN-24 regularne loty obsługiwały również samoloty czterosilnikowe, zabierające na pokład 104 pasażerów. Ostatnie, które latały z PLL LOT Koszalin, były samoloty typu TU-134 (wprowadzone w 1976r.) z dwoma silnikami odrzutowymi, zabierające na pokład 76 pasażerów. Na lotnisku lądowały również TU-154, które latały z żołnierzami na misje wojskowe.

Połączenia lotnicze cieszyły się dużym zainteresowaniem. Jeżeli w 1957 roku port obsłużył niewiele ponad 5 tysięcy pasażerów, to w ostatnich latach jego funkcjonowania z lotniska w Zegrzu korzystało już ponad 55 tysięcy osób. To właśnie dlatego w 1988 roku Minister Komunikacji wydał decyzję o budowie nowego dworca pasażerskiego. Prace budowlane rozpoczęły się w 1989r. Położono fundamenty pod dwa budynki oraz pod kotłownię i komin. Rozpoczęto również budowę trafostacji. Zmiany ustrojowe i gospodarcze Polski w 1990 roku wstrzymały budowę nowego portu lotniczego.

30 listopada 1991r. oficjalnie wstrzymano wszystkie loty pasażerskie i rozpoczęto rozbiórkę terminala.