fot. pixabay.com
Spacery po lesie, ćwiczenia na zewnętrznych siłowniach, bieganie, jazda na rowerze lub rolkach, a może nordic walking lub taniec? To tylko kilka propozycji wiosennej aktywności fizycznej, o której rozmawialiśmy we wtorkowych „Wieczornych spotkaniach”.

Narodzin nordic walking należy dopatrywać się w latach 30. XX wieku, kiedy to fińscy sportowcy zimowi biegali latem z kijami, żeby trenować „na sucho”. Dziś to jedna z najbardziej popularnych aktywności fizycznych. Mogą ją uprawiać wszyscy bez względu na wiek i kondycję. Na czym polega nordic walking i jak wpływa na nasze ciało? O tym Tomaszowi Tranowi opowiedziała Marzena Tkaczyk, instruktor oraz sędzia nordic walking.

materiał Tomasza Trana

Regularna jazda rowerem wzmacnia nogi, pośladki, a także brzuch i ramiona. Ćwicząc systematycznie poprawiamy wytrzymałość i siłę mięśniową, a dodatkowo wysmuklamy sylwetkę. - Wiosna to idealna pora roku na jazdę na rowerze, która jest świetnym sposobem na relaks i poprawę kondycji - zapewnił Przemysław Kański z koszalińskiej Rowerii.

materiał Renaty Pacholczyk

Taniec to doskonały sposób na spalanie kalorii, wzmacnianie mięśni ciała i redukcję stresu. Niezależnie od tego, czy jest to taniec klasyczny, towarzyski, dynamiczny hip hop lub nowoczesny, zawsze przynosi mnóstwo satysfakcji, pozytywnie nastraja do świata i poprawia humor. Beata Górecka odwiedziła szkołę tańca Latin Hips w Koszalinie.

materiał Beaty Góreckiej