fot. pixabay.pl
W ostatnim czasie obserwuje się spadek zainteresowania historią wśród młodych. Zapytaliśmy naszych gości, jakich sposobów można użyć, aby zachęcić młodzież do poznawania przeszłości.

Czy młodych ludzi interesuje historia? Czy przyciąga ich uwagę? Co robić, z jakich środków korzystać, żeby była dla nich atrakcyjna?

Na te pytania odpowiedział Arkadiusz Pater, nauczyciel historii w Szkole Integracyjnej nr 21 w Koszalinie, który przedmiotu uczy od 13 lat.

materiał Tomasza Trana

Stałym problemem każdego nauczyciela historii jest poszukiwanie najlepszego sposobu nauczania tego przedmiotu.Tym bardziej, że obecnie odczuwa się spadek zainteresowania historią. A historia może być frapująca, trzeba tylko znaleźć klucz do jej przedstawienia - powiedział dr Kacper Pencarski z Archiwum Państwowego w Koszalinie.

materiał Anny Winnickiej

„Żywa lekcja historii”, czyli bezpośrednie spotkania z młodym pokoleniem - to sposób na zainteresowanie młodzieży historią, przekazywaną przez jej świadków.

Na taką formę zdecydowali się członkowie Stowarzyszenia Osób Internowanych „Chełminiacy 1982” z Koszalina. Władysław Etc wskazał, że jest to świetny sposób na poznanie prawdziwej historii danego okresu, w tym przypadku czasu stanu wojennego.

materiał Renaty Pacholczyk

Jamneńskie Stowarzyszenie Społeczno-Kulturalne od lat organizuje żywe lekcje historii dla uczniów koszalińskich szkół i wszystkich chętnych. Jest to zwiedzanie Jamna i izby jamneńskiej, ale też warsztaty w szkołach.

O nauce nie tylko historii, ale również lokalnego patriotyzmu opowiedzieli Jerzy Czapski, Hanna Piech i Adam Siepracki.

materiał Joanny Lejtan

tt/aw/rp/jl/aj