fot. prk24.pl
Wiceprzewodniczący sejmowej komisji zdrowia, poseł Prawa i Sprawiedliwości, który był w piątek gościem porannego „Studia Bałtyk” w rozmowie z Aleksandrą Kupczyk odniósł się m.in. do opinii wokół projektu ustawy dot. weryfikacji covidowej dla pracodawców oraz planów w Polskiej Żegludze Bałtyckiej.
Na sejmowym posiedzeniu komisji zdrowia
odbyło się publiczne wysłuchanie projektu ustawy o weryfikacji
covidowej, tzw. ustawy Hoca - współautora tego projektu. Zakłada ona, że
pracodawca będzie mógł uzyskać informacje dot. zaszczepienia
pracownika.
- Z uwagą i szacunkiem wysłuchaliśmy wszystkich wystąpień, czasem
absurdalnych opinii. Nasz projekt nie zakłada przymusowego szczepienia,
jedynie daje pracodawcom możliwość, by mogli uzyskać informacje na temat
wyniku testu na koronawirusa swoich pracowników. Będą one bezpłatne.
Zwolniona będzie ta osoba, która będzie zaszczepiona lub będzie miała
status ozdrowieńca. Jeśli pracownik nie będzie chciał wykonać testu i
nie będzie spełniał tych dwóch warunków - pracodawca nie ma w tym
podstaw do tego, by zwolnić go z pracy, nie może mu także obniżyć
wynagrodzenia. Taki pracownik jedynie może zostać przeniesiony na inny
odcinek pracy, gdzie nie będzie miał styczności m.in. z klientami - podkreślił Czesław Hoc.
Wiceprzewodniczący sejmowej komisji zdrowia dodał również, że we
wtorek odbędzie się prezydium komisji zdrowia: - Być może dojdziemy
wspólnie do wniosku, że zapisy w projekcie tej ustawy należy
zmodyfikować. Większość parlamentarzystów go popiera, wręcz jest on
uznawany za zbyt liberalny. Myślę, że termin jego realizacji to dopiero
marzec.
Czesław Hoc odniósł się również w rozmowie do podpisanej w
listopadzie umowy na budowę trzech nowych promów, m.in. dla Polskiej
Żeglugi Bałtyckiej. W poniedziałek odbędzie się konferencja z jego
udziałem i m.in. Markiem Gróbarczykiem, wiceministrem infrastruktury: -
Zwiększamy potencjał żeglugi promowej na Bałtyku. Kupujemy również
używany prom. Wreszcie mamy konkretne informacje, polska żegluga nie
tylko nabiera wiatru w żagle, ale staje się potentatem żeglugi promowej
na Bałtyku.
Zapraszamy do wysłuchania rozmowy.
ak/aj