Każdą decyzję zakupową dobrze jest poprzedzić analizą rynku. Nie chodzi nam tutaj o zakup codziennych produktów, ale o usługi czy też towary, które będą miały nam służyć przez lata. Nieodłącznym elementem, szczególnie przy zakupach online są różnego rodzaju porównywarki. Poza oczywistym porównaniem cen dają nam jeszcze kilka dodatkowych informacji, które zazwyczaj okazują się kluczowe kiedy chcemy podjąć finalną decyzję o zakupie. Jakie to informacje i gdzie warto ich szukać piszemy poniżej. Jesteśmy przekonani, że te wskazówki okażą się kluczowe przy Waszych kolejnych zakupach w sieci.

Dlaczego porównywarki ofert zyskują na popularności?

Nikt z nas nie lubi przepłacać. Bez względu na to czy kupujemy skarpetki za kilka złotych za parę czy samochód wart kilkaset tysięcy złotych. Chcemy mieć pewność, że nie przepłacamy za ten sam produkt, towar czy usługę. To naturalny odruch. I to dzięki niemu w ostatnich latach na popularności zyskuje porównywarka ofert. To strona, która umożliwia w łatwy sposób porównanie „tego czegoś” co chcemy kupić. Na zasadzie porównania zaczyna działać cały Internet z Google na czele. Wystarczy wpisać nazwę produktu, który chcemy kupić, a który dostępny jest u różnych dystrybutorów i od razu po prawej stronie wyników wyszukiwania mamy dostępny box, w którym widzimy, gdzie dokładnie ten sam produkt możemy kupić najtaniej. Najbardziej popularna wyszukiwarka nie porównuje towarów od różnych producentów, ale praktycznie każda branża ma już dostępne porównywarki, które są w stanie przedstawić nam zestawienie dzięki któremu będziemy mogli porównać i ocenić różne produkty, towary czy usługi.

Jakie produkty możemy porównać i jak to zrobić dobrze?

Tak jak pisaliśmy wyżej - trudno znaleźć w sieci branżę, która jest wolna od porównywarek cen. Możemy śmiało stwierdzić, że porównać w sieci możemy praktycznie wszystko. Jedne strony robią to lepiej, inne gorzej. Poniżej przedstawimy listę cech jakie powinna spełniać porównywarka, aby móc śmiało napisać, że jest ona dobra i korzystanie z niej da nam dużo korzyści. Zaczynamy:

  1. Duża liczba obiektów, które są porównywane. Im więcej firm, produktów czy towarów jakie mamy w zestawieniu tym lepsza perspektywa oceny przez klienta tego co oferuje mu rynek. Część dostępnych w sieci porównywarek skupia się tylko i wyłącznie na produktach, od partnerów z którymi współpracuje - to nie jest dobra droga.
  2. Dostępne filtry - jest to o tyle istotne, że każdy z nas może mieć inne priorytety, którymi będzie się kierował podczas podejmowania decyzji zakupowej. Dla jednych kluczowym będzie rozmiar produktu, a dla innych kolor. Udostępnienie możliwości filtrowania jest kluczowe i zwiększa możliwości oceny zestawienia przez klienta, który w łatwy sposób może odrzucić część wyników porównania, które nie spełniają jego oczekiwań.
  3. Jasna prezentacja wyników - przedstawienie porównania w formie tabelki, gdzie pokazane będzie, które cech różnicują elementy znajdujące się w zestawieniu, które są najlepsze, a które najsłabsze. Dzięki temu użytkownik patrzący na zestawienie od razu będzie mógł ocenić atrakcyjność konkretnych pozycji, a także zwrócić uwagę na różnice jakie występują.
  4. Dostępne sortowanie - trochę w nawiązaniu do punktu wyżej, chodzi nam o mechanizm dzięki któremu będziemy mogli na podstawie danej cech posortować wyniki, tak aby u góry mieć najlepsze dostępne opcje.
  5. Możliwość konsultacji - duża część osób dalej potrzebuje bezpośredniego kontaktu, chcąc dopytać się o sprawy, które są dla nich ważne. Dlatego kluczowe jest to, aby dać możliwość nawiązania kontaktu telefonicznego bądź chatu z właścicielami strony.
  6. Możliwość zamówienia - to do czego dąży każdy biznes internetowy czyli złożenia zamówienia przez klienta. Nie wszystkie porównywarki oferują taki mechanizm, który jest wbudowany w ich interfejs strony. Część z nich odsyła klientów na zewnątrz do stron np. producentów. Nie oceniamy, który sposób jest łatwiejszy, ważne żeby był dostępny.

Najczęściej porównywalne produkty, towary usługi

Nie ma oficjalnych danych dotyczących tego, co Polacy lubią porównywać najbardziej. Możemy jednak przedstawić te największe i najbardziej popularne strony. Jeśli chodzi o towary i produkty to z pewnością będzie to Ceneo. Dla usług, z których wszyscy korzystamy czyli prądu (w mniejszym stopniu gazu) mamy porównywarkę https://optimalenergy.pl w przypadku telefonów komórkowych i ubezpieczeń liczba dostępnych serwisów i dywersyfikacja ich udziału w rynku jest tak duża, że trudno tutaj wskazać jednego faworyta.

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]