fot. pot.gov.pl
Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, który we wtorek był gościem porannego „Studia Bałtyk”, w rozmowie z Anną Popławską odniósł się m.in. do zainteresowania Polaków bonem turystycznym, a także najnowszych kampanii promujących turystykę naszego kraju.

Celem uruchomienia polskiego bonu turystycznego jest przede wszystkim wsparcie branży, która została w znaczny sposób poszkodowana przez pandemię.

Rafał Szlachta ocenił założenia bonu pod kątem ostatnich badań CBOS-u: - W tym roku min. 55 proc. Polaków deklarowało odpoczynek w kraju i rzeczywiście tak się dzieje. Zauważamy również, że turystyka staje się zrównoważona, co nas bardzo cieszy. Agroturystyka przeżywa rozkwit, obserwujemy coraz większe zainteresowanie miejscami oddalonymi od kurortów.

Anna Popławska zapytała naszego gościa również o najbliższe kampanie, które zachęcą Polaków do odpoczynku w kraju: - W najbliższych dniach ruszy kampania „Najlepszy produkt turystyczny”, jest to najważniejsza nagroda w branży. Oprócz niej reklamujemy nasz kraj także w przeróżnych akcjach i na festiwalach, m.in. w „Turystycznych mistrzostwach blogerów”, „Polska smakuje” czy „Polska od kuchni”. Flagowym programem, który uruchomiony zostanie we wrześniu, jest mobilne centrum edukacji „Turystyczna Szkoła”.

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy.

ap/aj

Posłuchaj

Gość porannego „Studia Bałtyk”: Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej