fot. pixabay.com
Polki stanowią ponad połowę użytkowników internetu. Coraz częściej decydują się one na samodzielne budowanie swojego wizerunku w mediach. Nasi goście postanowili zastanowić się, nad tym, jak jest on odbierany w sieci i czy nadal istnieje problem stereotypowego patrzenia na kobiety.

Kampania #wKobiecejGłowie powstała z troski o dobre samopoczucie kobiet, ich kondycję psychiczną oraz emocjonalną. Kampania ma na celu zapewnienie kobietom przestrzeni do rozmów o ich emocjach, codziennych przeżyciach i doświadczeniach. W ramach kampanii przeprowadzono badanie jaki wpływ na samoocenę i w rezultacie na zdrowie psychiczne Polek mają media społecznościowe. O szczegółach mówi Weronika Trawczyńska - koordynatorka kampanii.

materiał Tomasza Trana

Nikt nie zadba o nasz wizerunek w sieci, tak dobrze jak my same. Ale by to zrobić trzeba wiedzieć jakie i w jaki sposób, publikować treści.
Jak kobiety chciałyby być odbierane w sieci i jak się same tam prezentują, o tym wszystkim mówi Olga Kurenna - specjalistka od działań w social mediach i stylistka.

materiał Katarzyny Kużel

Mogłoby się zdawać, że słowa popularnej piosenki Ada to nie wypada, nie mają zastosowania w dzisiejszym świecie. Okazuje się, że kobiety nadal są często oceniane w sposób bezpardonowy, a stereotypy mają się zadziwiająco dobrze, również w sieci. Jak wygląda wizerunek kobiet w mediach społecznościowych – zbadała to dr Małgorzata Bulaszewska, kulturoznawczyni z Uniwersytetu SWPS.

materiał Arkadiusza Wilmana