fot. UM Słupsk
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w postępowaniu przetargowym wybrała ofertę firmy Torpol. Inwestycja kosztować będzie 691 mln zł.
W ramach projektu zaplanowano m.in. przebudowę trzech peronów dworca do wysokości 0,76 m oraz kompleksową modernizację infrastruktury technicznej. Zakres prac przewiduje także przebudowę przystanku osobowego oraz budowę peronu w Kobylnicy.
Przetarg nie obejmował przebudowy budynku dworca, która ma zostać zrealizowana w kolejnym etapie. Michał Szymajda, dziennikarz portalu Rynek Kolejowy zaznaczył na naszej antenie, że modernizacja peronów znacznie ułatwi podróżowanie pasażerom: - Przypominam, że obecnie słupski dworzec ma jedne z najniższych peronów w całej Polsce. Planowana modernizacja to wręcz rewolucyjna zmiana, która ułatwi życie m.in. osobom starszym oraz z niepełnosprawnościami. Na słupskiej stacji wykonawca wybuduje też kolejny peron oraz zainstaluje windy.
W ramach tego przedsięwzięcia powstanie również nowoczesny system informacji pasażerskiej, który ułatwi orientację na stacji, a wyświetlacze poinformują o przyjazdach i odjazdach pociągów. Nowe Lokalne Centrum Sterowania wraz z systemem sterowania ruchem kolejowym zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie pociągów.
Inwestycja obejmuje także budowę mostu na rzece Słupi, który umożliwi przeprowadzenie przez rzekę drugiego toru w kierunku Trójmiasta. W Kobylnicy Słupskiej zbudowany zostanie drugi peron, który zwiększy możliwości obsługi podróżnych na trasie Słupsk - Szczecin.
Wartość inwestycji oszacowano na 691 mln zł. Ma być ukończona w ciągu trzech lat.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W planach są kolejne etapy modernizacji węzła kolejowego w Słupsku, w tym budowa nowego dworca i drugiej linii torów do Trójmiasta. Ma to nastąpić do 2026 roku.
red./mb/mt