Kierownik sekcji do spraw kontrolno-rozpoznawczych Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku - młodszy kapitan Marcin Leśniewski powiedział na naszej antenie, że zabytkowy obiekt nigdy nie spełni dzisiejszych surowych norm przeciwpożarowych. Niemniej jednak istnieje możliwość zastosowania rozwiązań zamiennych: - Ze względu na ograniczenia architektoniczne ratusza, który został wybudowany ponad 100 lat temu, nie można dostosować tego budynku do wszystkich teraźniejszych wymagań ppoż. W takim przypadku rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych zlecane jest wykonanie ekspertyzy. W sporządzonym dokumencie proponowane są alternatywne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa. Opracowanie analizuje komendant wojewódzki. W przypadku akceptacji ekspertyzy oraz wdrożenia zawartych w niej zaleceń wymagania przeciwpożarowe zostają spełnione.
Czy w budynku słupskiego ratusza jest bezpiecznie? Strażacy mają uwagi
fot. slupsk.pl
Dwa lata temu Komenda Miejska Straży Pożarnej w Słupsku wydała decyzję, w której nakazuje usunięcie nieprawidłowości przeciwpożarowych. Sprawdziliśmy, czy te polecenia zostały wdrożone.
Pomorski Komendant Wojewódzki PSP zatwierdził ekspertyzę odnoszącą się do słupskiego ratusza pod koniec 2019 r. Irena Tkaczuk, dyrektorka wydziału administracyjno-technicznego w słupskim ratuszu podkreśliła, że w ciągu dwóch lat zabytkowy budynek zostanie przystosowany do obecnych wymagań przeciwpożarowych: - Ze względów formalnych dopiero w listopadzie 2019 r. mogliśmy przystąpić do postępowania na wykonanie dokumentacji projektowo kosztorysowej. Obecnie prowadzony jest przetarg na wybór wykonawcy tego przedsięwzięcia. Prace modernizacyjne, dzięki którym ratusz będzie wyposażony w nowoczesną infrastrukturę przeciwpożarową, będą prowadzone w bieżącym i przyszłym roku.
Więcej w poniższych rozmowach.
jż/mt