fot. Mateusz Sienkiewicz
Trzy miesiące przed planowanym terminem udało się zakończyć część prac na linii kolejowej 210. Między Czaplinkiem i Złocieńcem wyremontowano torowisko, a m.in. w Jeleninie, czy Czarnej Małej pasażerowie czekają na pociąg w nowych wiatach przystankowych.

Na stacjach pojawiły się także stojaki rowerowe, co spotkało się z dużą aprobatą pasażerów.

- Ludzie przyjeżdżają rowerami i nareszcie mają gdzie je zostawić w trakcie podróży pociągiem. Dzięki wiatom jest gdzie się skryć przed wiatrem lub deszczem. Wcześniej wszyscy mokli i marzli czekając na opóźniony pociąg - stwierdzili zadowoleni mieszkańcy.

Jeszcze w tym roku zakończy się przebudowa przystanków m.in. w Żelisławiu Pomorskim oraz w Suliszewie Drawskim. Rewitalizacja toru poprawi komfort jazdy - na odcinku Czaplinek–Złocieniec pociąg będzie mógł rozwinąć prędkość do 120 km/h, a nie 80-ciu, jak do tej pory.

- Naszym zadaniem było wymienienie nawierzchni torowej na odcinku Czaplinek-Złocieniec. Wyremontowany został tor nr I, ułożyliśmy podkłady w nowym standardzie - wyjaśniła Amelia Mizerska, kierownik projektu z firmy NDI S.A..

Rewitalizacja linii 210 łącznie będzie kosztować 165 milionów złotych i jest realizowana przy współfinansowaniu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

ms/od

fot. Mateusz Sienkiewicz
fot. Mateusz Sienkiewicz
fot. Mateusz Sienkiewicz
fot. Mateusz Sienkiewicz
fot. Mateusz Sienkiewicz