fot. GDDKiA
Oddana do użytku w 2010 roku Obwodnica Słupska jest drogą dwujezdniową tylko w obrębie węzłów, stąd konieczność jej rozbudowy.

Na rozbudowę obwodnicy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeznaczyła ponad 238,5 mln zł. Zamówienie obejmuje budowę drugiej jezdni obwodnicy na odcinkach: Reblinko-Kobylnica (2,34 km), Kobylnica-Głobino (4,97 km) i Głobino-Redzikowo (2,2 km). Na liczącym 9,5 km, wchodzącym w skład trasy S6 odcinku poszerzona zostanie jezdnia południowa do wymaganych 10 metrów. Zaprojektowane i wybudowane zostaną także cztery mosty, w tym przeprawa przez Słupię.

Najniższa oferta wpłynęła od firmy Strabag (128,4 mln zł), a najdroższa do Budimeksu (183,3 mln zł). Kryteriami oceny ofert będą jednak nie tylko cena (60 proc.), ale też przedłużenie okresu gwarancji jakości (maks. 5 lat, 30 proc.) oraz termin realizacji inwestycji (10 proc.).

Umowę z wykonawcą GDDKiA planuje podpisać w pierwszym półroczu 2021 roku.

- To bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Słupska i Pomorza. Zgodnie z wcześniej złożonymi obietnicami realizujemy plan budowy drogi ekspresowej S6. Obecny przetarg to budowa jezdni o długości prawie 9,5 km. Druga jezdnia w ciągu drogi S6 (obwodnica) wraz z niedawno ogłoszoną budową DK21 oraz planowaną drugą obwodnicą Słupska to spójny system drogowy, który usprawni dojazd nad morze i zapewni odciążenie zakorkowanego Słupska - podkreślił Piotr Müller, rzecznik rządu i słupski poseł Prawa i Sprawiedliwości.

W sumie ogłoszono przetargi na budowę siedmiu odcinków ekspresowej szóstki między obwodnicą Słupska a Bożympolem Wielkim oraz Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Trwa budowa trzech z nich - między Bożympolem Wielkim a Gdynią.

red./rz

fot. GDDKiA