fot. prk24.pl
Sala obsługi klientów w Inspektoracie ZUS w Wałczu od wtorku znów jest otwarta. - Nadal zachęcamy do korzystania z innych form kontaktu: Platformy Usług Elektronicznych, infolinii lub e-wizyt - podkreśla Karol Jagielski, rzecznik zachodniopomorskiego ZUS-u.

Sala obsługi przy ul. Dąbrowskiego w Wałczu była nieczynna od 9 listopada z powodu sytuacji epidemicznej.

- Przywróciliśmy już tam bezpośrednią obsługę. W budynku należy nosić maseczkę lub przyłbicę i dezynfekować ręce. Dla większego bezpieczeństwa, stanowiska są oddzielone od klientów szybami z pleksi. Sala jest otwarta w dni robocze w godzinach od 8.00 do 15.00 - informuje Karol Jagielski.

Rzecznik zachodniopomorskiego ZUS-u zachęca jednak do korzystania z innych, bezpiecznych form kontaktu: - Klienci zarejestrowani w Platformie Usług Elektronicznych mogą załatwić w portalu niemal wszystkie swoje sprawy: sprawdzić indywidualne dane, złożyć wnioski i dokumenty oraz wystąpić o zaświadczenia. W dni robocze od 7.00 do 18.00 klienci mogą korzystać z infolinii pod numerem 22 560 16 00 lub przesłać pytania na adres cot@zus.pl.

Od niedawna można też umawiać się na e-wizyty w ZUS. - To wideorozmowa z pracownikiem, do której wystarczy internetowe łącze oraz urządzenie z kamerą i mikrofonem, np. komputer lub smartfon. Termin i temat e-wizyty należy wcześniej wybrać na www.zus.pl/e-wizyta. Klient może w ten sposób otrzymać także informacje w swojej indywidualnej sprawie, pokazując podczas wideorozmowy dowód osobisty - podsumowuje Karol Jagielski.

red./rz