Z powodów epidemicznych zamknięto salę obsługi w inspektoracie. Wnioski i dokumenty można składać do specjalnej skrzynki.

- Z powodu sytuacji epidemicznej podjęliśmy decyzję, aby nie prowadzić teraz żadnej bezpośredniej obsługi klientów w Wałczu. Pozostała jednak skrzynia podawcza, do której można wrzucać dokumenty i wnioski - powiedział Polskiemu Radiu Koszalin Karol Jagielski, rzecznik zachodniopomorskiego ZUS-u.

Sprawy można też załatwić bez wychodzenia z domu - korzystając z e-wizyty, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych lub telefonicznie. - Zachęcam do takich form kontaktu z urzędem. Nowością, działającą od kilku dni, jest e-wizyta, czyli wideorozmowa z pracownikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Można ją zamówić na stronie urzędu - dodał Karol Jagielski.

Bezpośrednia obsługa klientów w wałeckim ZUS-ie jest wstrzymana do odwołania. Wszystkie inne zachodniopomorskie placówki ZUS-u pracują normalnie.

ik/ar

Posłuchaj

Karol Jagielski o sytuacji w wałeckim urzędzie Karol Jagielski zachęca do zdalnego kontaktu z urzędnikami ZUS-u