fot. pixabay
Pasażerowie linii lotniczych napotykają na trudności w odzyskiwaniu pieniędzy za odwołane loty z powodu COVID-19. Niektórzy pasażerowie czekają na pieniądze od marca - o tym problemem dyskutowaliśmy w „Wieczornych spotkaniach”.

Od 11 września pasażerowie Polskich Linii Lotniczych LOT mogą wielokrotnie zmieniać plany podróży bez dodatkowych opłat - poinformowało biuro prasowe spółki.

Przewoźnik wprowadził to udogodnienie w związku z ciągle obowiązującą pandemią. Pasażerowie mają możliwość dowolną liczbę razy, bezpłatnie zmienić datę i kierunek lotu w ramach swojej rezerwacji. Wiele lotów jednak w ostatnich miesiącach zostało odwołanych.

Jak w Polskich Liniach Lotniczych wygląda procedura reklamacyjna? O tym rzecznik prasowy LOT-u Krzysztof Moczulski.

materiał Renaty Pacholczyk

Od środy obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie zakazu lotów. Ostatecznie zostało nim objętych 30 państw, do których w najbliższym czasie nie będzie można organizować regularnych rejsów pasażerskich. Pasażerowie linii lotniczych napotykają na trudności w odzyskiwaniu pieniędzy za loty odwołane w ostatnich miesiącach z powodu COVID-19. Renata Piwowarska, rzecznik praw pasażerów doradziła, w jaki sposób odzyskać pieniądze za odwołany lot.

materiał Arkadiusza Wilmana

Wniosek jest dostępny na stronie internetowej pasazerlotniczy.ulc.gov.pl. Można go złożyć osobiście, listownie lub online. Większość spraw prowadzonych przez rzecznika praw pasażerów, które dotyczą zwrotu pieniędzy za odwołane loty, kończy się zawarciem ugody korzystnej dla pasażerów.

Już niebawem ma ruszyć Turystyczny Fundusz Zwrotów oraz Fundusz Pomocowy. Te mają być gwarancją zwrotu pieniędzy klientom biur podróży za niewykorzystane wycieczki. Czy ta forma pomocy wystarczy? Na to pytanie odpowiedział Wojciech Stanisławski, właściciel jednego z koszalińskich biur podróży.

materiał Tomasza Trana