Katarzyna Kużel rozmawiała z profesor Krystyną Krawiec-Złotkowską, dyrektor Instytutu Filologii Akademii Pomorskiej w Słupsku o tym, jak ocenia najnowszy kanon lektur przygotowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Nie istnieje „stały” kanon szkolnych lektur. Czy ten obecny zawiera elementy literackiej świeżości? Pozycje aktualne i atrakcyjne dla dzieci i młodzieży? Na te pytania zadane przez Arkadiusza Wilmana odpowiadał Wojciech Konieczny, nauczyciel języka polskiego w Zespole Szkół Plastycznych im. Władysława Hasiora w Koszalinie.
W kanonie lektur powinny znaleźć się książki, które młodzież rozumie i utożsamia się z bohaterami. Według Sylwii Olesiak z Koszalińskiej Biblioteki Publicznej, z którą rozmawiała Renata Pacholczyk, to na pewno spowodowałoby zwiększenie poziomu czytelnictwa wśród młodego pokolenia.