fot. Jacek Żukowski
Urzędnicy słupskiego ratusza przypominają o obowiązku segregacji odpadów przez wszystkich właścicieli nieruchomości. Jednocześnie zapowiadają kary dla przedsiębiorców, którzy nie podpisali umów na wywóz odpadów.

Urzędnicy sprawdzą też, czy słupszczanie, którzy zadeklarowali kompostowanie bioodpadów, rzeczywiście to robią.

- Ustawa o utrzymaniu porządku i czystości w gminach określa, że prezydent, burmistrz lub wójt mają możliwość weryfikować, czy deklaracje złożone przez mieszkańców są realizowane - mówi wiceprezydent Słupska Marek Goliński. - Chcemy zobaczyć jak my, jako mieszkańcy, w rzeczywistości realizujemy nasze deklaracje. Stąd pomysł, żeby od 1 września pracownicy ratusza w godzinach od 9 do 15 odwiedzali właścicieli nieruchomości i sprawdzali, czy takie kompostowniki rzeczywiście przy ich domkach są - dodaje.

Władze miasta przypominają również przedsiębiorcom o obowiązku segregacji odpadów i zapowiadają kary dla tych, którzy nie podpisali umów na wywóz nieczystości.

- Zaczynamy już kontrole i jeżeli przedsiębiorcy nie będą dbać o porządek, to będziemy coraz bardziej surowi - mówi Krystyna Danilecka-Wojewódzka, prezydent Słupska.

W czasie kontroli, które będą prowadzili pracownicy Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska wraz ze Strażą Miejską, właściciele nieruchomości niezamieszkałych muszą okazać umowę na świadczenie usług odbioru odpadów oraz dowód uiszczenia opłaty.

jż/ar

Posłuchaj

Marek Goliński, wiceprezydent Słupska Krystyna Danilecka-Wojewódzka, prezydent Słupska