fot. pixabay.com
W trybie pilnym kultura przeszła z realnego trybu na online. Jedni całkiem zrezygnowali z aktywności w sieci, inni poradzili sobie z tym bardzo dobrze.

Nagrywają filmy, organizują warsztaty i starają się, by miłośnicy kultury nie zapomnieli o teatrach, wystawach, galeriach czy muzeach. W czasie, kiedy jeszcze bardziej trzeba dbać o higienę i czyste ręce, bydgoskie Muzeum Mydła i Historii Brudu, nie odwraca się od społeczeństwa.

materiał Katarzyny Kużel

Mimo zamknięcia sal koncertowych, braku koncertów, melomani mogą wciąż słuchać najlepszej muzyki, ale w przestrzeni wirtualnej. Zgodnie z hasłem „#zostań w domu - sztuka przyjdzie do ciebie” instytucje i wytwórnie proponują kontakt ze sztuką poprzez kanały internetowe.

Arkadiusz Wilman postanowił sprawdzić, jakie propozycje w związku ze społeczną kwarantanną przygotowały wydawnictwa muzyczne Polskiego Radia, Agory oraz Sony Music Polska. W ramach akcji „Wspieramy polskich artystów” Agencja Muzyczna Polskiego Radia postanowiła obniżyć ceny płyt o 30 procent.

materiał Arkadiusza Wilmana

Od wybuchu epidemii koronawirusa życie towarzyskie i kulturalne przeniosło się do internetu. Tu artyści nie tylko spotykają się z odbiorcami, ale także mogą zarabiać w trudnych dla nich czasach. Pomaga im w tym serwis zostanzmuzyka.pl, który powstał za sprawą Polskiej Fundacji Muzycznej. Jednym z pomysłodawców tego przedsięwzięcia jest koszalinianka Magda Turowska.

materiał Mateusza Sienkiewicza