fot. Renata Pacholczyk
To element ogólnopolskiej kampanii, która ma zachęcać konsumentów do kupowania żywności wytwarzanej z polskich produktów. Jest ona realizowana przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Krzysztof Nieckarz, dyrektor koszalińskiego oddziału KOWR-u, podkreśla, że najważniejsze jest pokazywanie, że to co polskie jest warte kupienia: - Promujemy oznakowanie polskich produktów, które są dobrej jakości i dostępne w stosunkowo dobrej cenie. Akcja promocyjna, którą dziś na naszym terenie rozpoczynamy, ma na celu uświadomienie konsumentom, że kupując polskie produkty wspierają naszą gospodarkę i nasze rolnictwo. To jest w praktycznym wymiarze polski patriotyzm gospodarczy, polski patriotyzm konsumencki.

Producenci lokalnej żywności zwracają uwagę na ważność wszelkiego rodzaju oznakowania. Jak mówią to gwarantuje między innymi wysoką jakość tych produktów: - Nasze produkty zaczęliśmy znakować, bo chcieliśmy podkreślić, że to polskie, regionalne wyroby. Ważne jest przy tym to, żeby pokazywać, że są produkty tradycyjne i ekologiczne.

Biało-czerwony znak „Produkt polski” ma umożliwić konsumentom łatwiejsze wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców. Oryginalne logo kampanii znajdziemy na stronach internetowych: www.produktpolski.pl i www.polskasmakuje.pl.

rp/ar

fot. Renata Pacholczyk
fot. Renata Pacholczyk
fot. Renata Pacholczyk
fot. Renata Pacholczyk

Posłuchaj

producenci lokalnej żywności Krzysztof Nieckarz, dyrektor koszalińskiego oddziału KOWR-u