fot. Ministerstwo Cyfryzacji/Twitter
W publikacji znalazły się odpowiedzi na 27 najczęściej zadawanych pytań.
Jak mówi minister Marek Zagórski, ich zakres jest bardzo szeroki. Od zakładania kart bibliotecznych, przez fotorelacje z koncertów i imprez masowych do transmisji obrad rad gmin.
Do ministerstwa cyfryzacji były też kierowane pytania o to, czy w protokołach z obrad rad gmin mogą być umieszczane dane osobowe pracowników urzędu. Czy z ośrodkami medycyny i firmami prowadzącymi szkolenia BHP należy zawierać umowy w sprawie danych osobowych pracowników. Jedno z pytań dotyczyło też zachowania wyjątkowej ostrożności w czasie przetwarzania danych podczas wyborów.
Wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Paweł Szefernaker przyznał, że wdrażanie przepisów o ochronie danych osobowych wiąże się z wieloma trudnościami. Przyznał, że wprowadzanie tych regulacji jest jednym z największych problemów administracji w ostatnim czasie.
Wiceminister @szefernaker: Wdrażanie przepisów #RODO jest jednym z codziennych problemów polskiej administracji w ostatnim czasie. Bardzo ważne jest, aby w urzędach administracji odnaleźć balans pomiędzy stosowaniem wprost tych przepisów, a codziennym funkcjonowaniem urzędu. pic.twitter.com/li8kwutTY0
— MSWiA (@MSWiA_GOV_PL) 6 lutego 2019
Przedstawiciele ministerstwa cyfryzacji podkreślają, że poradnik nie jest wiążącą wykładnią przepisów, a jedynie sugestią. Minister Marek Zagórski wyraził jednak przekonanie, że przyczyni się on do stworzenia katalogu dobrych praktyk w administracji.
Poradnik w formacie PDF pobrać można TUTAJ>>
IAR/ar