fot. Ministerstwo Cyfryzacji/Twitter
W publikacji znalazły się odpowiedzi na 27 najczęściej zadawanych pytań.

Jak mówi minister Marek Zagórski, ich zakres jest bardzo szeroki. Od zakładania kart bibliotecznych, przez fotorelacje z koncertów i imprez masowych do transmisji obrad rad gmin.

Do ministerstwa cyfryzacji były też kierowane pytania o to, czy w protokołach z obrad rad gmin mogą być umieszczane dane osobowe pracowników urzędu. Czy z ośrodkami medycyny i firmami prowadzącymi szkolenia BHP należy zawierać umowy w sprawie danych osobowych pracowników. Jedno z pytań dotyczyło też zachowania wyjątkowej ostrożności w czasie przetwarzania danych podczas wyborów.

Wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Paweł Szefernaker przyznał, że wdrażanie przepisów o ochronie danych osobowych wiąże się z wieloma trudnościami. Przyznał, że wprowadzanie tych regulacji jest jednym z największych problemów administracji w ostatnim czasie.


Przedstawiciele ministerstwa cyfryzacji podkreślają, że poradnik nie jest wiążącą wykładnią przepisów, a jedynie sugestią. Minister Marek Zagórski wyraził jednak przekonanie, że przyczyni się on do stworzenia katalogu dobrych praktyk w administracji.

Poradnik w formacie PDF pobrać można TUTAJ>>

IAR/ar

Posłuchaj

Paweł Szefernaker, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Marek Zagórski, minister cyfryzacji