Przejęcie obsługi zgłoszeń z numeru alarmowego 997 przez operatorów Centrów Powiadamiania Ratunkowego spowoduje odciążenie dyspozytorów służb ratunkowych. Dyspozytorzy z policji będą otrzymywali z CPR tylko te zgłoszenia alarmowe, w których zagrożone jest życie, zdrowie, mienie, bezpieczeństwo lub porządek publiczny. To pozwoli na
wyeliminowanie bezpośredniego kierowania do służb zgłoszeń niezasadnych
lub fałszywych. Będzie to miało pozytywny wpływ zarówno na czas, jak i
na skuteczność udzielania pomocy osobom, które rzeczywiście jej
potrzebują.
W roku ubiegłym operatorzy numerów alarmowych odebrali 8,5 mln fałszywych zgłoszeń (prawie 45 proc. wszystkich).
Odbieranie zgłoszeń bezpośrednio przez operatorów CPR pozwala na jednoczesne i automatyczne (za pośrednictwem systemu teleinformatycznego) powiadomienie wszystkich służb właściwych ze względu na rodzaj zdarzenia.
Kolejnym efektem będzie ujednolicenie sposobu obsługi zgłoszeń kierowanych na numery alarmowe, w tym zgłoszeń obcojęzycznych.
W województwie zachodniopomorskim włączenie numeru 997 do CPR nastąpi we wrześniu.
ZUW/Redakcja/ds
Numer alarmowy 997 zostanie przeniesiony do Centrów Powiadamiania Ratunkowego
fot. wikimedia.org
Numer 997 będzie nadal działał, zmieni się natomiast miejsce
odbioru zgłoszenia. Dzięki temu, że informacja od razu trafi do operatów
numerów alarmowych w CPR, możliwe będzie jednoczesne powiadomienie o
zdarzeniu wszystkich właściwych służb.