Nowe logo Koszalina (fot. Rio Creativo)
Miasto nie jest już pełnią życia, jest za to centrum Pomorza. Nowa marka Koszalina została zaprezentowana wczoraj w Filharmonii Koszalińskiej.

Po dziewięciu latach koszaliński ratusz zmienił logo i wprowadził nowy system identyfikacji wizualnej. Urzędnicy, przedstawiciele uczelni wyższych, stowarzyszeń i lokalni eksperci stwierdzili, że marka „Koszalin Pełnia Życia” wymaga zmiany (tzw. rebrandingu), zwłaszcza w kontekście rozwoju miasta i nowych inwestycji.

Zespół ds. Budowy Programu Promocji Miasta Koszalina, składający się z 27 osób i powołany przez prezydenta Koszalina, nad nowym planem identyfikacji wizualnej Koszalina pracował od 2016 roku. - O nowym Programie Promocji Miasta Koszalina rozmawiało ponad 50 osób w dyskusjach panelowych podzielonych na konkretne działy: biznes, nauka, turystyka, kultura, styl życia, historia, a także ponad 100 osób przysłuchujących się i zabierających głos w poszczególnych spotkaniach - wyjaśnia Tomasz Nowe z Urzędu Miejskiego.

Nowy system identyfikacji wizualnej wykonała firma RIO Creativo ze Słupska. Składa się na niego nowe logo oraz layout wszystkich materiałów graficznych miasta.

Nowy system identyfikacji wizualnej kosztował 55 tysięcy złotych.



Małgorzata Durska/ar